Studii de caz CPI Marfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64

57. In ce situatii conducatorul auto trebuie sa consemneze date/informatii pe partea verso a digramei tahograf?

RASPUNS:

  • la schimbarea autovehiculului,;
  • la defectarea aparatului tahograf;
  • in situatiile de forta majora.

58. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diagramelor tahograf In cazul in care pe parcursul unei curse se defecteaza aparatul tahograf analog

RASPUNS:

In cazul defectarii aparatului tahograf, indicatiile referitoare Ia diferitele perioade de activitate trebuie sa fie scrise de mana pe spatele diagramei de conducatorul auto, utilizand simbolurile corespunzatoare.

59. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diagramelor tahograf in cazul in care Ia Focsani trebuie sa schimbati autovehiculul din motive tehnice, ambele fiind dotate cu tahograf analog?

RASPUNS:

Foloseste aceeasi diagrama tahograf, notand in prealabil pe verso numarul de inmatriculare al celui de-al doilea autovehicul, kilometrajul care figureaza pe contorul kilometric al noului vehicul si ora Ia care a facut schimbarea.

60. Cu ocazia unui control in trafic este analizata diagrama din ziua precedenta si inspectorul de trafic constata urmatoarele:

  • nu este inscrisa localitatea de destinatie (Satu Mare);
  • nu sunt completati kilometri indicati de tahograf Ia sosirea Ia SatuMare;
  • conducatorul auto nu a inscris ora de plecare din Buzau si ora de sosire Ia Satu Mare.

Cate abateri care se sanctioneaza cu amenda contraventionala s-au constatat si cate dintre ele atrag si imobilizarea autovehiculului pana Ia indeplinirea conditiilor legale pentru reluarea transportului?

Motivati raspunsul

RASPUNS:

S-au  constatat  2  abateri  care  se  sanctioneaza  cu  amenda contraventionala:

  1. nu este inscrisa localitatea de destinatie (Satu Mare);
  2. nu sunt completati km indicati de tahograf Ia sosirea Ia Satu Mare
  • nu este obligatoriu  completarea  de kilometric  parcursi  intre localitatea  de plecare si de destinatie.

Nici una dintre abateri nu se sanctioneaza cu imobilizarea autovehiculului.

61. Ce informaţii trebuie să menţioneze conducătorul auto la introducerea diagramei în aparatul tahograf?

RASPUNS:

Numele, Prenumele, Localitatea de plecare, data, Nr. de inmatriculare a autovehiculului si km la plecare.

62. Ce informații trebuie să menționeze conducătorul auto la scoaterea diagramei din tahograf cu ocazia înlocuirii acesteia?

RASPUNS:

Localitatea de sosire, data sosirii, kilometri. la sosire, diferența dintre kilometri. la sosire și kilometri. la plecare.

63. In ce situaţii conducătorul auto trebuie sa consemneze date/informaţii pe partea verso a digramei tahograf?

RASPUNS:

In cazul defectarii tahografului sau in cazul in care conducatorul auto schimba autovehiculul

64. Cursa Bucuresti – Tulcea s-a efectuat cu un autovehicul cu tahograf analog. La Tulcea, preluati un alt autovehicul cu tahograf analog si plecati Ia Constanta.

Cu ocazia unui control intre Tulcea si Constanta este analizata diagrama din ziua curenta si se constata urmatoarele:

a) conducatorul auto nu a completat ora introducerii diagramei tahograf in primul autovehicul condus in acea zi;

b) nu este completata ora schimbarii autovehiculului;

c) nu este completat numarul de inmatriculare al noului autovehicul.

Cate abateri de Ia reglementarile In vigoare s-au constatat ?

Precizati care sunt aceste abateri.

RASPUNS:

Au fost constatate 2 abateri.

  • nu a fost notata ora de schimbare a autovehiculului ;
  • nu este completat numarul de inmatriculare al celui de-al doilea autovehicul.

Studii de caz atestat marfa CPI