Studii de caz CPI Marfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140

131. Indicati doua comenzi la a caror actionare se dezactiveaza in mod automat tempomatul, exceptand maneta de comanda a acestuia?

RASPUNS:

  • La actionarea pedalei de frana;
  • Ia actionarea manetei de comanda a franei de incetinire.

132. Conduceti intr-o zona montana cu multe rampe si circulatie ingreunata care impune dese opriri si porniri in rampa.

Autotractorul este echipat cu sistem de ajutor la pornirea in rampa (Hill Holder). Indicati rolul acestui sistem si 2 avantaje aduse de utilizarea acestuia.

RASPUNS:

La pornirea In rampa previne deplasarea vehiculului spre spate in timpul mutarii piciorului de pe pedala de frana pe cea de acceleratie.

Avantaje:

  • elimina riscul opririi motorului Ia pornirea in rampa;
  • evita patinarea excesiva a ambreiajului, reduce uzura anvelopelor.

133. In calitate de conducator auto trebuie sa asigurati o exploatare rationala a motorului si a transmisiei autovehiculului.

Indicati trei dintre rezistentele la inaintarea autovehiculului care influenteaza deplasarea acestuia.

RASPUNS:

Pneurile cu care este echipat autovehiculul, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, temperatura, starea carosabilului, aderenta.

134. Ati fost instruit cu privire la conducerea ecologica.

Indicati 5 modalitati de conducere prin care se poate realiza o conducere ecologica.

RASPUNS:

Utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea functionarii motorului in plaja de turatii economica marcata cu verde pe turometru, utilizarea inertiei vehiculului, accelerari moderate, franare lina/treptata, utilizarea combinata a franei de serviciu si a franei de incetinire.

135. Indicati o modalitate de exploatare a motorului si a cutiei de viteze care contribuie la reducerea consumului de combustibil:

RASPUNS:

  • sa se utilizeze, atat cat permite motorul, treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze;
  • utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel incat sa se asigure functionarea motorului in plaja de turatii delimitate prin marcajul de culoare verde pe turometru.

136. In spiritul conducerii economice, ati invatat ca este util a se valorifica inertia autovehiculului.

In masura in care conditiile de circulatie permit, enumerati 2 situatii (cazuri) in care se poate valorifica in mod rational inertia autovehiculului.

RASPUNS:

La pregatirea abordarii unui sector de drum in rampa, la incetinire- in mod combinat cu utilizarea controlata a sistemelor de franare, Ia schimbarea treptelor de viteza.

137. Autovehiculul dumneavoastra este echipat cu un motor MAN cu 6 cilindrii in linie, avand urmatoarele date tehnice:

  • puterea maxima 184 KW (250 CP) la turatia de 2400 rpm;
  • cuplul maxim 1.000 Nm la turatia de 1.400 – 1.750 rpm.

In ce interval de turatii se recomanda exploatarea motorului pentru o conducere economica si ecologica?

RASPUNS:

1.400 -1.750 rpm;

138. Indicati 2 motive pentru care se recomanda exploatarea motorului in zona de turatii marcata cu verde pe turometru?

RASPUNS:

Consum redus de combustibil, moment motor maxim.

139. O conducere economica si ecologica impune exploatarea rationala a motorului si a transmisiei autovehiculului.

Indicati trei consecinte negative ale functionarii motorului in regimul de turatii marcat cu rosu pe turometru.

RASPUNS:

  • Creste consumul de combustibil;
  • scade forta de tractiune:
  • solicitarile mecanice si termice ale motorului sunt foarte mari.

140. Indicati un dezavantaj al utilizarii motorului la turatii joase, inferioare intervalului evidentiat pe turometru prin marcaj de culoare verde:

RASPUNS:

  • cresterea consumului de combustibil;
  • riscul aparitiei socurilor mecanice in transmisie.

Studii de caz atestat marfa CPI