Studii de caz CPI Marfa 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160

151. Enumerati 5 verificari tehnice pe care trebuie sa le faceti inainte de plecarea in cursa la autovehiculul pe care il conduceti.

RASPUNS:

nivelul uleiului in motor, lichidului de racire, lichidul pentru spalarea parbrizului, parbrizul, stergatoarele, instalatia de spalare, verificare sumara privind starea franelor, directiei, pneurilor, functionarea farurilor, semnalizatoarelor, etc.

152. In calitate de conducator auto efectuati controlul si intretinerea zilnica a vehiculelor utilizate. Enumerati 3 verificari pe care le efectuati la sistemul de franare.

RASPUNS:

  • Etanseitatea conductelor, recipientelor, furtunelor de legatura dintre autotractor si semiremorca;
  • fixarea conductelor. recipientelor;
  • control vizual al discurilor de frana.

153. Intretinerea autovehiculului intr-o stare tehnica buna este esentiala pentru siguranta circulatiei si reducerea costurilor de exploatare.

Indicati 3 elemente pe care trebuie sa le aveti in vedere la intretinerea motorului care au implicatii asupra consumului de combustibil si a performantelor motorului?

RASPUNS:

Schimbarea Ia timp a uleiului. verificarea si inlaturarea eventualelor scurgeri, mentinerea bateriei de acumulatoare In parametrii normali, nivelul corespunzator al lichidului de racire, schimbarea filtrelor de combustibil si lubrifiant.

Aceste operatiuni de inlocuire vor fi efectuate Ia termenele prestabilite de constructor si cu materialele indicate de acesta.

154. Din considerente legate de siguranta circulatiei dar si ca o modalitate usoara si necostisitoare de prelungire a duratei de utilizare a anvelopelor se recomanda verificarea si intretinerea sistematica a acestora.

Indicati 5 verificari care trebuie sa faca parte dintr-o lista de control a anvelopelor.

RASPUNS:

  • verificarea presiunii „Ia rece”;
  • eventualele taieturi, umflaturi, deformari;
  • uzura benzii de rulare (minimum 1,6 mm adancimea striurilor).

155. Cu ocazia verificarilor tehnice ati constatat ca presiunea in pneuri este de 7,3 bari.

Presiunea recomandata de catre constructor este de 8 bari. Ce faceti in acest caz si de ce?

Justificati raspunsul indicand 3 consecinte ale circulatiei cu presiunea de 7,3 bari.

RASPUNS:

Cresterea semnificativa a consumului de combustibil, cresterea rezistentei de franare, cresterea rezistentei de rulare, uzura prematura a anvelopelor, supraincalzirea pneurilor, actionare ingreunata a directiei.

156. Cu ocazia preluarii autovehiculului constatati ca anvelopele puntii spate prezinta crapaturi pe circumferinta flancului precum si taieturi ale benzii de rulare.

Indicati 2 cauze posibile ale acestor defecte.

RASPUNS:

Datorita deteriorarii starii anvelopei in timp, presiunii din pneuri neconforma cu prescrierile fabricantului. si datorita unor neglijente in timpul transportului.

157. Cu ocazia verificarilor tehnice ati constatat ca presiunea in pneuri este de 8,5 bari.

Presiunea recomandata de catre constructor este de 8 bari.

Ce faceti in acest caz si de ce ?

Justificati raspunsul indicand o consecinta a circulatiei cu presiunea de 8,5 bari asupra uzurii pneurilor.

RASPUNS:

Se reface presiune Ia 8 bari, pentru a se preveni:

  • cresterea semnificativa a consumului de combustibil,
  • cresterea rezistentei Ia rulare,
  • uzura prematura a anvelopelor,
  • supralncalzirea pneurilor,
  • actionarea ingreunata a directiei.

158. Sunteti nou angajat la un operator de transport care v-a repartizat un autotractor cu semiremorca sa.

Cu ocazia preluarii, constatati ca anvelopele puntii fata a autotractorului care au marcajul 305/70 R22,5 trebuie schimbate datorita uzurii excesive.

Gestionarul intreprinderii va elibereaza in acest scop 2 anvelope care au marcajul 305/70 R20 pe care le refuzati.

Explicati motivul refuzului din perspectiva montarii noilor anvelope.

RASPUNS:

  • diametrul interior al anvelopelor primite = 20 inch (toli);
  • diametrul jantei existente = 22,5 inch (toli);
  • prin urmare nu se pot manta anvelope cu diametrul interior de 20 inch pe jante de 22,5 inch.

159. Aveti in primire un autocamion 4×2 cu care urmeaza sa efectuati o cursa pe ruta Suceava – Vatra Dornei – Bistrita Nasaud in conditii de iarna cu portiuni de drum acoperite cu zapada.

In acest context, indicati trei aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere inainte de plecarea in cursa in ceea ce priveste anvelopele.

RASPUNS:

  • rotile puntii mortice sa fie echipate cu anvelope de iarna sau echipamente antiderapante omologate:
  • anvelopele de iarna sa fie corect montate privind sensul de rotatie:
  • verificarea adancimii caii benzii de rulare Ia toate anvelopele, pentru a respecta adancimea minima ceruta de reglementari;
  • sa fie special fabricate pentru sezonul de 1arna:
  • verificarea presiunii in pneuri (Ia rece) si refacerea presiunii Ia valorile recomandate de constructor.

160. Managerul de transport v-a recomandat sa aveti in vedere o exploatare rationala a ansamblului de vehicule.

In acest context, indicati 3 posibilitati prin care conducatorul auto poate asigura o exploatare rationala a anvelopelor si marirea duratei lor de utilizare.

RASPUNS:

Mentinerea presiunii corespunzatoare, evitarea suprasarcinii, a excesului de viteza si a franarilor puternice.

Studii de caz atestat marfa CPI