151. Ati fost instruit cu privire la conducerea ecologica.
Indicati 5 modalitati de conducere prin care se poate realiza o conducere ecologica.
RASPUNS:
- Utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze,
- asigurarea functionarii motorului in plaja de turatii economica, marcata cu verde pe turometru,
- utilizarea inertiei vehiculului,
- accelerari moderate,
- franare lina/treptata,
- utilizarea combinata a franei de serviciu si a franei de incetinire
152. Indicati o modalitate de exploatare a motorului si a cutiei de viteze care contribuie la reducerea consumului de combustibil:
RASPUNS:
Sa se utilizeze, atat cat permite motorul treapta cea mai rapida a schimbatorului de viteze, utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel incat sa se asigure functionarea motorului in plaja de turatii deiimitate prin marcajul de culoare verde pe turometru.
153. In spiritul conducerii economice, ati invatat ca este util a se valorifica inertia autovehiculului.
In masura in care conditiile de circulatie permit, enumerati 2 situatii (cazuri) in care se poate valorifica in mod rational inertia autovehiculului.
RASPUNS:
La pregatirea abordarii unui sector de drum in rampa, la incetinire in mod combinat cu utiiizarea controlata a sistemelor de franare, la schimbarea treptelor de viteza, in cazul circulatiei in panta.
154. Autovehiculul dumneavoastra este echipat cu un motor MAN cu 6 cilindrii in linie, avand urmatoarele date tehnice: puterea maxima 184 KW (250 CP) la turatia de 2400 rpm; cuplul maxim 1.000 Nm la turatia de 1.400 – 1.750 rpm.
In ce interval de turatii se recomanda exploatarea motorului pentru o conducere economica si ecologica?
RASPUNS:
1.400-1.750 rpm
155. Indicati 2 motive pentru care se recomanda exploatarea motorului in zona de turatii marcata cu verde pe turometru?
RASPUNS:
- Consum redus de combustibil,
- moment motor maxim.
156. O conducere economica si ecologica impune exploatarea rationala a motorului si a transmisiei autovehiculului.
Indicati trei consecinte negative ale functionarii motorului in regimul de turatii marcat cu rosu pe turometru.
RASPUNS:
- Creste consumul de combustibil;
- scade forta de tractiune;
- solicitarile mecanice si termice ale motorului sunt foarte mari.
157. Indicati un dezavantaj al utilizarii motorului la turatii joase, inferioare intervalului evidentiat pe turometru prin marcaj de culoare verde:
RASPUNS:
- Cresterea consumului de combustibil;
- riscul aparitiei socurilor mecanice In transmisie.
158. La angajare, managerul de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere ecologic (EcoDriving).
Indicati 3 avantaje ale conducerii ecologice.
RASPUNS:
- Scaderea consumului de combustibil,
- reducerea uzurilor cauzate de functionarea vehiculului,
- reducerea poluarii produse prin arderea combustibilului si prin uzuri,
- reducerea poluarii fonice,
- cresterea sigurantei circulatiei,
- reducerea costurilor de exploatare.
159. Cunoasteti ca in timpul deplasarii trebuie sa circulati astfel incat sa va puteti opri in conditii de siguranta.
In acest context indicati cele doua componente ale distantei de oprire parcursa de la perceptia pericolului pana la oprirea autovehiculului.
RASPUNS:
Suma dintre distanta de reactie si distanta de franare
160. Cunoasteti ca in timpul deplasarii trebuie sa circulati astfel incat sa va puteti opri in conditii de siguranta.
Indicati 5 factori care nu tin de conducatorul auto si care influenteaza negativ distanta de franare.
RASPUNS:
- Portiuni de drum cu declivitate mare,
- aderenta redusa,
- anvelope cu banda de rulare uzata,
- presiune necorespunzatoare in pneuri,
- greutatea autovehiculului